کتاب پاییز پدرسالار

اثر گابریل گارسیا مارکز از انتشارات آریابان - مترجم: کیومرث پارسای-ادبیات مدرن

یکی از گابریل گارسیا مارکزز، آثار بسیار پیچیده و جاه طلبی، پاییز Patriarch یک داستان درخشان استبدادی کارائیب و فساد قدرت است.

از خیریه تا فریب، خیرخواهی به خشونت، ترس از خدا به شدت ظلم و ستم، دیکتاتور پاییز Patriarch بهترین و بدترین طبیعت انسان را دربرمی گیرد. گابریل گارسیا مارکز، استاد مشهور رئالیسم جادویی، ظاهرا ستارۀ مرگ را در زندان دیکتاتوری خود گرفتار می کند. با استفاده از یک سبک نوآورانه، رویایی و سرشار از توصیف های نمادین، رمان خواننده را به جهان تبدیل می کند که در عین حال خیالی و واقعی است.


خرید کتاب پاییز پدرسالار
جستجوی کتاب پاییز پدرسالار در گودریدز

معرفی کتاب پاییز پدرسالار از نگاه کاربران
نوشته های مارکز بسیار عجیب هستند و گاهی آدم خودش را در میان زمان جاری داستان گم می کند. اتفاقی که در همین کتاب برایم افتاد. این برنده کلمبیایی جایزه رومواو گاله گوس جادو و کششی عجیب در داستانهایش دارد آمیخته با مفاهیمی فلسفی که برگرفته از دیدگاه خود نویسنده است.
دید او مثل همین کتاب بیشتر از شرایط سیاسی تاثیر می پذیرد و عجیب موضوع این کتاب می تواند برای مللی که انقلابی را تجربه کرده اند جذاب باشد

مشاهده لینک اصلی
زمان هیچ گاه دردی را درمان نکرده ...
این ما هستیم که به مرور به درد ها عادت می کنیم !

مشاهده لینک اصلی
این قوی ترین رمان GGM من خوانده ام. از سال 1968 تا 1975 بیش از 7 سال نوشته شده است که به طور استعاری قدرت قدرت دیکتاتوری را محکوم می کند. رافائل تروجیو به ذهن می آید، اما بسیاری از دیکتاتورهای دیگر (کارائیب و جاهای دیگر) هم زمان برای الهام بخشیدن به آن بودند و پرتره امروز معتبر است. شما می خوانید که چگونه دیکتاتور رفتار خود را دو برابر می کند، دادگاه ها زیباترین زن در کشور است، هرکسی را با یادآوری از دستاوردهای بد بد خود، ازدواج و چگونگی مرگ همسر و پسرش و آنچه در مورد آن انجام می شود، چگونه ایجاد می کند فرقه برای مادرش و بیشتر. درمان Uday Hussein از تیم های از دست رفته به عنوان یک واقعیت که به خوبی به این روایت مناسب می آید به ذهن می رسد. این کتاب از نویسنده آن و به همان اندازه خواننده خواسته است. هر فصل یک پاراگراف طولانی است. اجرا بر روی جملات بسیار طولانی است که چندین بار من مجبور بودم به عقب بر گردم تا به خودم یادآوری کنم که چه کسی / چه چیزی توصیف شده است یا اینکه آیا زمان گذشته یا آینده. چند دوره در میان کاما بسیار خوش آمدید. من بعضی وقت ها تلاش می کنم تا متوجه شویم که قبل از اینکه متوجه شود چه کسی روایت می کند، هیچ شخص اولی وجود ندارد و همین امر برای @ he @ و @ she @ درست است که تغییر می کند. فقدان علامت نقل قول ساده تر است، اما به مشکل می افزاید. تصاویر بسیار وحشیانه است. فراتر از وحشی بودن پاتریارها (خدمت عمومی برای شام، از بین بردن بچه ها، تمرین صندلی جدید برق به عنوان نمونه های چند)، مراجع اسکاتولوژیک، پرندگان و حیوانات غذا خوردن روی مردم و جنون های خزنده وجود دارد. مانند تمام رمان های GGM، تصاویر تکراری مانند سنین 7 ماهگی وجود دارد (یادآوری خواننده از 17 کودک مذکر به نام Aurelianos، در یک صد سال تنهایی)، دنباله دار، سایه، پرندگان مادرش، بازی دومینو (بازی هایی که پاتریارخ باید برنده شود)، سن نامشخص این دیکتاتور و بیشتر. باهم ترکیب می شوند، تصاویر قدرت مطلق دیکتاتور را نشان می دهند تا افراد را که به او اجازه می دهد در همه چیز برنده شوند، انزوا نکنند. آنها، برای خدمت خود، روستاهای پاتامکین را ایجاد می کنند. هنگامی که او می میرد، آنها تعجب می کنند که چه چیزی از آنها تبدیل خواهد شد. متأسفانه فرمت این کتاب مهم را از یک مخاطب گسترده تر حفظ خواهد کرد. همانطور که می دانید من می توانم آن را فقط برای خوانندگان جدی با علاقه به GGM و / یا این موضوع توصیه می شود.

مشاهده لینک اصلی
هنگامی که این کتاب را شروع می کنید، توسط زبان شدید قوی (هر دو سخت و عجیب و غریب) و جملات بسیار بسیار طولانی که گاهی تا پایان فصل کامل می شوند ناراحت می شوند. اما در صفحه اول، شما مطمئنا با تصاویر زیبای پروس و زیبا و جزئیات دقیق که فقط به صندلی خود ادامه می دهید، کاملا مشتاق هر کلمه می شوید. داستان لاتین معمولی شما، اما با پیچ و تاب کوچکی در جزئیات که باعث می شود او بیشتر از یک جنایتکار، منحرف، عاشق، افسانه، و به خوبی، انسان است. ژنرال قاعده گابو بیش از 100 سال است که طی آن کودکان را در دریا بمباران می کند، روزانه سربازان مخفی خود را دریافت می کند، دومینو را با صاحبنظران خارجی بازی می کند، مرگ او را محکوم می کند، کلیسای تبعید، دختران مدرسه را متهم می کند، مادر خود را از دست داده است تنها همسرش و تنها پسر او و دریا را از دست دادند. گابو مطمئنا می داند که چگونه شما را در یک ثانیه از نفرت نفرت می کند و خیلی زود به او تاسف می بخشد. به طور کلی عواطف عجیب و غریب مانند پنهان کردن عسل در مکان های خاص، نگاه کردن به دریا تعداد مشخصی از بار در روز، قفل کردن و پیچاندن درب اتاق خواب خود را سه بار، نوشتن یادداشت های کوچک برای یادآوری خود را از چیزهایی و آنها را به ترک در دیوار شمارش گاوها و جوجه ها، ترك كردن كفش ها و كسانی كه در گلرنگ خود زندگی می كنند، و البته با یك زن در دسترس بدون توجه به بیضه فتق، خواب می بینند. سلطنت طولانی او را از قدرت و ظلم و ستم خود به تحقیر سن و فراموشی، زنجیره ای تا حدودی از رانندگی کارما، از زمانی که مادرم با گلها از پشتش خارج می شود، تنها همسر و پسرش که توسط سگ های آموزش یافته خورده می شوند و کارائیب توسط @ gringos @ درست زیر بینی گرفته شده است نقل قول های مورد علاقه: @ .. او آنها را به کودکان را از محل مخفی خود را در جنگل ها و حمل آنها را در جهت مخالف به استان باران های طولانی مدت که در آن هیچ باتری های خیانت برای گسترش خود را صدای، جایی که حیوانات زمینی از بین رفتند، در حالیکه راه می رفتند و نیلوفرها به صورت کلمات رشد می کردند و در میان درختان آب می خوردند.بنابراین آنها در ماه آوریل کارائیب را برداشتند، مهندسین دریایی سفیر Ewings آن را در قطعه های شمارش شده اند تا آن را دور از طوفان در سپیده دم خون آریزونا، آنها آن را با همه چیز که در داخل آن بود، به طور کلی آقا، با بازتاب شهرهای ما، غم انگیز مردم ما، اژدها ما دمی زاده @

مشاهده لینک اصلی
در حالی که بر اساس یک کلمه در سطح کلمه، زبان اغلب بی رحمانه و اختراع است، این کتاب رنج می برد از نثر غولپیکر و نوعی درخشندگی گمراه کننده. آنچه نتیجه می دهد، طرح کاملا تحت تأثیر شخصیت ذکر شده در عنوان است ... یک اشتباه عمدی اغلب با تأکید بیش از حد متضاد همراه است ... من می گویم عمدا به این دلیل که روایت به طور همزمان انجام انواع مانع - تغییر شخص (ها)، امتناع پاراگراف ها را از هم جدا می کند و به سمت خود جلب می کند. در نهایت، من نمیتوانم با هر شخصیتی که در اینجا و آنجا حضور دارد، ارتباط برقرار کنم. سر و صدای روایت خیلی فشرده و بی وقفه بود که همه چیز را غارت کند. راه دیگری را گفتم، همه (حتی گرگ راوی) گریه گرگ را بدون توقف و من حدس می زنم که من فقط فراموش کرده ام به مراقبت.

مشاهده لینک اصلی
فقط برای سرگرمی اجازه می دهد به طور خلاصه مقایسه پاییز پدرسالار به کتاب او او پیشتر نوشت: صد سال تنهایی. پس از آن، در پاورقی یک قرائت مشکوک به خواننده وجود دارد. اولا، کتاب قبلی: یک صد سال تنهایی، به طرز معناداری، تأیید زندگی است، با استفاده از داستان جادویی و شفاف. آزمایشی آن، اما فقط تا یک نقطه؛ نویسنده چالش برانگیز است، اما هرگز خواننده خود را رها نمی کند، که مشارکت کننده جسم خود است. این تعامل به سادگی عظمت آن است. در مقابل، این کتاب بررسی شده است: پاییز پدرسالاری، بی پروا از بین بردن زندگی، با استفاده از پروسس تاریک و افسرده است. تجربیات آن بیش از صد سال است، اما حیرت انگیز است: خواننده به دستگاه های خود رها شده است؛ پشت سر گذاشت، او باید راه خود را از طریق کتاب پیدا کند. * این ادبیات بزرگ بدون شک \"قابل تحسین برانگیز در دیدگاه\" است، اما آن چیزی که خود تجربه خواندن را به خطر می اندازد. شما به سختی به درک عمیق کار می پردازید، زیرا مطمئنا GarcÃa MÃrrêcç چیزی مهم است که فقط می تواند توسط آن بازتاب شود، و نه کشیده شده: دقیق در مقابل صد سال. به طوری که بسیاری از خوانندگان عاشق پاییز برای این بسیار دلایل اینها همه چیزهایی است که من باید بگویم .---------- * اگر ترجیح می دهید این کتاب را به صورت خودتان بیابید بدون پیش شرط، این نکته را بخوانید. با این وجود هیچ اسپویلرهایی در این زمینه وجود ندارد. (آیا طرح واقعا وجود دارد؟) تکنیک من این بود که هر فصل را قبل از خواندن آن برای جست وجوی انتهای جملات چند صفحه برجسته کنید و در دوره های صفحه مداد را برجسته کنید. (من بدون انجام این کار سعی کردم بعد از دو یا سه صفحه خواندن یک جمله تنها درک من از این حواس پرتی به دنبال پایان دادن به آن به خطر بیفتد.) سپس، هنگام خواندن، من برای حماسه ای از حکم آینده آماده شدم و می توانست از پیش تعیین شده مقیاس امیدوار @ arc @ در ذهن من انتظار می رود. (هر جملهای که فصل میگذرد، من حماسه شگفتانگیزی را به شما میدهم.) یافتن دورهها در فصل آخر غیرممکن است: یک جمله 54 صفحه ای طولانی ... مگر اینکه یک یا دو دوره از دست رفته جایی در آن وجود دارد. به من بگو قدیم \"لطفا لطفا انجام دهید\" - اما ساختار در متن یک علامت شرم آور از عادت نیست: کمک به درک، دستیابی به خواننده، ضمانت در زمان خوانندگان. (یک کتاب که علیرغم تلاش های صادقانه و صادقانه یک خواننده، قابل درک نیست، اتلاف وقت خواننده است.) اگر نویسنده بخواهد چنین ساختاری را رد کند، برای آن پیش بروید، اما به طور بالقوه از خوانش قابل توجهی برخوردار نیستید کار او ممکن است در دراز مدت نه خیلی بیشتر از تحسین خود باشد، با این حال توجیه کافی برای هنر. در @ navigation @ کتاب: هر فصل بیشتر یا کمتر تمام داستان شروع به پایان می شود (با استفاده از یک بدون محدودیت زمانی غیر خطی) با هر فصل ساخت بر روی قبلی. اکثر فصل ها در یک مکان شروع می شوند (بدن مرده که بر روی زمین قرار دارد، سر آن بر روی ساعد زیر آن قرار دارد) و سپس داستان را دوباره به آن اضافه کنید و قسمت های اضافی را بر روی قسمت های قبلی اضافه کنید. گفتم، به طرز شگفت انگیزی فصل ها نباید به صورت متوالی خوانده شوند. خواندن آنها دقیقا به عقب و یا حتی به طور تصادفی، به فهم زیادی می افزاید. من این انگیزه نیستم، اما من علاقه ای به این ندارم که چگونه می شود. استفاده از ضمایر: خوانندگان باید معنی دقیق ضمایر را کنار بگذارند. GGM از آنها به صورت تعویض استفاده می کند، به طرز شجاعانه آنها را بی معنی می داند \"به استثنای شاخص اسمی یک فرد. سعی نکنید تعیین کنید که چه کسی صحبت می کند، در صورتی که در واقع واقعا کسی باشد. در کنار ادغام ضمایر، گفتار واقعی، اگر هر کدام، با افکار مخلوط شده است. توصیه من: حتی سعی نکنید همه چیز را مرتب کنید: فقط اجازه دهید جریان داستان. این واقعا عالی است - گرچه لزوما لذت بخش نیست - کتاب.

مشاهده لینک اصلی
این گابریل گارسیا ماورکوز بهترین رمان تمام وقت من این را بعد از انقلاب 25 ژانویه در اسکندریه خواندم این که چگونه این دیکتاتور در هر دو رمان و واقعیت را شگفت زده می کند چگونه می توانیم اجازه دهیم او را مانند آن چطور درمان کنیم او چنان فاسد شده است که نمی توانید تصور کنید که شباهت بین این دیکتاتور و کسانی که در جهان عرب داشتند مبارک مصر را به بیگانگان فروخته بود بن علی و آن دیگری که پیش از او همه زنان در تونس بود و البته قذافی و آن کسی که من فکر نمی کردم باید حتما به او اشاره کنم، آرزو می کنم که کشورم هرگز با آن مواجه نشود

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب پاییز پدرسالار


 کتاب اصول و تکنیک های داستان نویسی نوین در جهان (جلد اول)
 کتاب چهره ی پنهان عشق
 کتاب دیوانه ها در زمین بازی
 کتاب بکت،پایان بازی نوشتن
 کتاب نظریه سیستم ها و تغییر پارادایم در جامعه شناسی
 کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن _ کتاب چهارم