کتاب دادگسترها

اثر آلبر کامو از انتشارات مجید (به سخن) - مترجم: پرویز شهدی-ادبیات مدرن

آلبوم کامو، بازیگرانی است که در سال 1949 نوشته شده و در زمینه انقلاب روسیه در سال 1905 قرار دارد. در زمانی که مشکلات سیاسی در اروپا بوجود آمد و جنگ جهانی دوم هنوز در خاطرات همه جا حضور داشت، کامو این مفهوم را بررسی می کند تعامل و تعامل آن با اخلاق و ارزش ها. هر شخصیت سطح متفاوتی از تعهد به علت را به وجود می آورد: بعضی ها از حسادت و انتقام رانده می شوند، اما همه خود را بی ادعا می گویند که استفاده از خشونت برای دستیابی به یک روابط بهتر با روسیه.


خرید کتاب دادگسترها
جستجوی کتاب دادگسترها در گودریدز

معرفی کتاب دادگسترها از نگاه کاربران
این‌روزها، از میان سارتر و کامو، به سختی کامو، و از میان کامو و مرگ، به آسانی مرگ را انتخاب می‌کنم، خاصه، پس از @راستان@.

@راستان@، روایت تلاش آزادی‌خواهان روس برای ترور یک دوک است. این‌جا، کامو مخاطب را در برابر این چالش فلسفی قرار می‌دهد که @آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟@. سپس به شیوه‌ی انقلابی پاسخ می‌دهد که.@ما آزاده‌ایم، بنابراین محکومیم به این‌که از خود بزرگ‌تر باشیم@.

@راستان@ را شاید بتوان در کنار @حکومت نظامی@ از نمونه‌های موفق ادبیات کودتایی انقلابی نامید، که رفته‌رفته، کانسپت عمیق‌تری در بستر اجتماعی به خود می‌گیرد، که نمونه‌های آن‌را در @سرزمین گوجه‌های سبز@ و در @زوال کلنل@ سراغ داریم.



مشاهده لینک اصلی
Les justes = The Just Assassins, Albert Camus
The Just Assassins (original French title: Les Justes, more literal translations would be The Just or The Righteous) is a 1949 play by French writer and philosopher Albert Camus.
عنوانها: راستان؛ صالحان؛ درستکاران؛ تاریخ نخستین خوانش: بیست و پنج ماه جولای سال 1972 میلادی
عنوان: راستان - نمایشنامه در پنج پرده؛ نویسنده: آلبر کامو؛ مترجم: ابوالفضل قاضی؛ تهران، نیل، 1349؛ در 119 ص؛ موضوع: نمایشنامه های نویسندگان فرانسوی قرن 20 م
عنوان: راستان؛ نویسنده: آلبر کامو؛ مترجم: سپیده نوروزی؛ ویراستار: احمد سمیعی؛ تهران، نیلوفر، 1381؛ در 114 ص؛ شابک: 9644480821؛
عنوان: صالحان؛ نویسنده: آلبر کامو؛ مترجم: خشایار دیهیمی؛ تهران، ماهی، 1390؛ در 108 ص؛ شابک: 9789642091287؛
عنوان: درستکاران - نمایشنامه در پنج پرده؛ نویسنده: آلبر کامو؛ مترجم: سیروس ذکاء؛ تهران، فرهنگ جاوید، 1349؛ در 150 ص؛ شابک: 9786006182964؛
ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
این بازی بر اساس شخصیت های واقعی تاریخی است و در سال 1905 یک گروه تروریستی (انقلابیون اجتماعی) به بزرگ دوک روسی حمله و قتل عام کرد ......... موضوع اصلی از خشونت، شکنجه، ترور و از دست دادن این اختلاف ... و سوال مطرح شده در این بازی این است که آیا درست است که به نام عدالت کشته شود ..؟ انو Kaliayev، شخصیت اصلی بازی، شکست خورد در کشتن دوک در اولین تلاش خود را .... به دلیل دوک با بچه های کوچک همراه است او از بستگان خویشاوندان جوانان خود محروم است ... با ورود مجدد به سلول تروریستی، کالیایف با اعضای دیگرش در ارتباط با توجیه قتل برای اهداف انقلاب مشارکت می کند ...... یک نزاع در مورد اینکه آیا انتها ابزار را توجیه می کند ....... بحث در مورد محدودیت خشونت متمرکز می شود، آیا می توانم در مورد اهداف انقلاب کشته شود ........ @ کودکان! این همه چیزی است که می دانید آیا شما این را درک نمی کنید زیرا او موفق به کشتن این دو، هزاران بچه روسی در سال های بسیاری از گرسنگی می میرند؟ @ من نمی توانم تصمیم بگیرم ..... و شما در کنار هم قرار نخواهید داشت .... ستمکارانی که با شرایط بدبخت و شرم آور خود و آرزوی آزادی خود، و یا سرکوب ...... همانطور که بر این باورند اگر یک مرد قتل را مرتکب می شود، حتی اگر این قربانی سزاوار کشته شدن باشد، این مرد باید کشته شود ... یک درگیری مداوم و بحث و جدل در مورد عدالت و خشونت است ......

مشاهده لینک اصلی
من این بازی را به عنوان نوعی تریلر برای LHomme rà © voltaà © دیدم ... آن را به موضوعات مشابه نگاه می کند، اما در یک راه بسیار قابل دسترسی است. پارادوکس مرکزی درگیری شهوات در مورد اخلاق انقلاب است. شورشیان به دلیل بی عدالتی جهان آسیب می بینند و با استفاده از خشونت - در این مورد - قتل بزرگ دوک مسئولیت ایجاد عدالت را می پذیرند. با این حال، این احتمالا او را همانند ستمگران نیز بد می کند. لس جاستز، همانطور که انتظار میرود، به زیبایی نوشته شده است و در زمینه کار شما از طریق مسائل مختلف و درگیر کردن احساسات شما بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به این که کامو یک نقش فعال در مقاومت ایفا کرد، این یک تمرین دانشگاهی نیست - این ها باید مسائلی باشند که او را به یک معامله بزرگ سوق داد. من تعجب می کردم که آیا این تروریست ها در 11 سپتامبر چنین موضوعاتی را داشتند. کامو برای تکمیل بازی به همان اندازه که در حال حاضر به عنوان زمانی که او آن را نوشت.

مشاهده لینک اصلی
عدالت همیشه یک مفهوم نسبتا نسبی برای من است. هر بار که من در مورد عدالت فکر می کنم فقط درک دقیق و مشخصی را متحمل می شوم، اما آیا وجود یک عدالت عادلانه @ وجود دارد؟ آنها واقعا عام است که در فلسفه سخن گفته است؟ اگر این درست است که متحد کردن همه افراد ما می تواند عدالت جهانی را، چگونه ما واگرا جهانی با تناقض متحد؟ آنچه برای من مناسب است ممکن است برای دیگری نیست، یا حداقل یکی دیگر از شرایط او ممکن است آن را درست نبیند، اگر چه من آن را از من نیز می بینم. کامو روش بسیار خاصی برای تبدیل چیز در اطراف، در انسان گاهی اوقات siempre.Un نه یک مرد است و قتل قتل است، اما قتل؟ آیا شما حتی اگر قاتل یک مرد که یک ایده و ایده و نه مرد آنها در نظر گرفته مظهر است کشتن؟ چند سال ± سیستم عامل، تقریبا دو، در ماه مه سال 2014، من اندازه کافی خوش شانس برای دیدن این کار نشان داده و از آن به بعد TENAA انتظار پیش leerla.Si در حالی که نمایندگی اقتباس به خواندن حوزه Hispánico بود کار اصلی من می توانم ثابت کنم که محتوای، در نهایت، یکسان است، تنها چیزی که تغییر نام است؛ ایده ها، اعمال، و غیره، یکسان هستند. در طی بازی، بازیگران سفت و سفت کردن طناب هایی که آنها در یک مربع از شن و ماسه که در صحنه بود، گره خورده بودند. آن رشته چیزی غیر از رفت از شخصیت ها و ایده های را نشان نمی در حالی که فشار دادن دندانها در مورد غرق شدن سست شد و زمانی که آنها را ترک libres.En زمان بیشتری چیزی بسیار جالب pareció بود، ایده ساخته شده طناب می توانید قطع، یک ایده، دفاع از یک ایده به افراطی نیز © N گرفته می توانید افکار matar.Las شل و سفت در حالی که آنها در فرایند بودن من به اجرا درآمد فقط بودند اما پس از ©، زمانی که ایده عمل ساخته شده است و وجود دارد باقی می ماند هیچ ایده فقط واقعیت یک ایده، سپس رشته های دیگر وجود ندارد. پس اگر یک نفر امنیت نداشته باشد، آیا این ایده به اندازه کافی معتبر است؟ آیا این نبود؟ اگر در مورد آن شک و تردید وجود دارد، آزادی دیگر وجود ندارد، تنها خفگی، پس این ایده حتی در زندگی نیز کشته خواهد شد، این مجازات وجدان خواهد بود. اما اگر این اطمینان وجود دارد که این ایده را دوباره تأیید می کند، آنگاه آزادتر خواهد شد و شاید، همانطور که در این مورد، شهادت بیشتر، مرگ مرد ایده و جنایتکار از ایده ها برای زندگی از دیگران، کسانی که می آیند، کسانی هستند که هستند و کسانی که هنوز نیستند، اما اگر هنوز، کسانی که نیستند و کسانی که در حال حاضر هستند، زندگی نمی کنند، اگر به رغم مرگ انسان، ایده و جنایتکار از ایده ها، روسیه زیبا نمی شود و کسانی که باید زندگی کنند زندگی نمی کنند، پس آیا خودخواهی بهتر از نقش شهید است یا اینکه مسئولیت چیزی را که فاقد امنیت است مسئولیت دهد؟ این در حال حاضر برای یک آینده انجام می شود، آینده ای که ممکن است نباشد و این کار انجام می شود به طوری که هنوز مطمئن نیستید که این اتفاق خواهد افتاد.

مشاهده لینک اصلی
من واقعا Camus و حتی قطعات کمتری از تئاتر را نمیبینم. با این حال، من واقعا این قطعه را دوست داشتم که براساس واقعیتهای واقعی است. گروهی از تروریست ها نتیجه © انقلابیونی که PRA © دیدن یک حمله ... زندانی تم پنجه دوست © © © بازدید کنندگان dactualità وحشتناکی، من قادر mempêcher من به درخواست شده اگر افرادی که در ماه نوامبر در کشته © پاریس © ES مطرح کرده اند همان questions.Entre خوب، بد، quon آماده برای ایده های خود انجام © به نام آزادی © است، و محدودیت متن chacun.Un که بسیار می خواند سریع و این باعث می شود شما فکر می کنید.

مشاهده لینک اصلی
کاموآی ایده های شورش و عدالت را در صحنه قرار داده است. لس جاستز در کارهای جمع آوری شده کامو جای خاصی دارد. این یک بازی کلاسیک است، با اشاره به سوالات ارسطویی زمان، فضا و عمل دراماتیک، با استفاده از یک رویداد تاریخی به منظور توسعه روانشناختی انسان آشکار است: â € œJâ € ™ s seulement Tà ¢ à ¢ â،¬Â à © tait dà © jà vrai.â € تجدید نظر Boileauâ € ™ ثانیه در او هنر هنر Poà © tique: à ¢ â،¬Å \"Jamu au scottur noffrez rien dincroyable: Le vrai peut quelquefois nêtre pas vristiemblable.â € در همان زمان، بازی با مصاحبه کامو با مقالات انعکاسی درباره بشر، به ویژه Lhomme rà © voltà ©، جایی که شخص تاریخی Kaliayev در عمق تجزیه و تحلیل شده است. نمایشنامه یونان در اصل است: شخصیت ها باید به یک یا چندین مرحله برای مرگ آماده شوند. اما این مکان ها بسیار مدرن است و بر اساس عدالت و توجیه خشونت برای ایجاد یک نظم جدید در جهان است. طرح اساسی صرفا تاریخی است و ترور قهرمان سرخپوستان سرخ در روسیه در سال 1905 را بازنویسی می کند و بعدا حلق آویز از Kaliayev تروریست است. سوالات مطرح شده در گفتگوها، در عین حال در مورد این حوادث خارجی نیست، بلکه در مورد سوالات درست و غلط، دگماتیسم، اعتقاد و اشتیاق به بشریت و زندگی در مقابل وظیفه نسبت به آینده است. شدت عقاید بیان شده از طریق شخصیت های مختلف دیدگاه ها، فضایی از کافه دلفور یا دیو داگوت را تشریح می کند که در آن فیلسوفان برای دستیابی شخصی خود به وضعیت ناامید کننده، پس از جنگ جهانی دوم، در برابر سلاح های کشتار جمعی و رژیم های سرکوبگرانه، شهرها و جنایت های غیر قابل تحملی علیه بشریت، متعهد در مرکز آگاهی اروپایی است. آنچه که آزادی به معنای در یک جهان است که بیشتر مردم رنج می برند چیست؟ \"أعلم لیبرت وسترن بلاتسون\" مدتهاست که در حال وقوع است و یکی از شخصیت های اصلی استدلال می کند. پیروی از رویکرد سخت گیرانه نادیده گرفتن قربانی کردن انسان تا زمانی که آینده منجر به منافع شود. â € œLa bombe seule està © volutionnaire.â € خشونت نه تنها قابل قبول است، بلکه ضروری است با توجه به این دیدگاه جهانی، نشان داده شده توسط شخصیت استپان. علیه او، با عشق پرشور به زندگی و بشریت، Kaliayev ایده آل گرایانه می گوید: â € œJâ € ™ aime la vie. یو ن م â € ™ ennuie pas. به گفته ی استپان، درنتیجه ایجاد اختلال، استیون پاسخ می دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: \"شما می توانید از راه مقابله با عدالت برخوردار شوید\". کامو بر این عقیده است: محدودیت آزادی و عدالت در جامعه بشری. همانطور که گفتگو حرکت می کند، شخصیت ها نقاط ضعف در استدلال های خود را در معرض سوالات اخلاقی قرار می دهند که با نظریه های آنها منطبق نیست. آیا توجیه برای کشتن کودکان است؟ یک انقلابی دمکراتیک می گوید بله، اگر به این دلیل که او به آن اعتقاد دارد، خدمت می کند. یک انسان گرایان می گوید نه، زیرا برای اینکه یک دلیل اخلاقی دارد، باید جنایت هایی را که شما ستمگران خود را متهم می کنید بی گناه باقی بگذارید؛ در غیر این صورت به زودی به یکی از آنها است.در حالی که در مورد کشتن کودکان بحث می کند، اکثر تروریست ها موافق هستند، اما پس از آن این سوال به همسران، افراد بیگناه و غیره گسترش می یابد. آیا تا به حال توجیه برای کشتن برای یک علت؟ در مواجهه با تروریسم امروز، این سوال همان قدر معتبر است که قرن پیش در روسیه یا در جریان جنبش های مقاومت در جنگ جهانی دوم بود. در حالی که انقلابیون در آستانه ایده های مختلف خود در مورد شورش، فداکاری و علت اصلی سازمان، Skouratov، که نماینده جامعه عملگرا است و تلاش می کند که Kaliayev را در زندان تغییر دهد، از پذیرش ایده ها به عنوان پایه ای برای اقداماتش، اجتناب می کند: \"Équé voulez-vous، je ne mâ € ™ intéresse pas aux idà © es، je mâ € ™ intà © resse aux personnes.â € â € œLa haine؟ امتحان کنید. سعی کنید به دنبال این باشید که شما را دوست داشته باشید. به نظر میرسد، طبیعت. \"او به عرفاتا سن\" ایده عدالت \"به عنوان ارزیابی نتایج عملی مثبت یا منفی، به جای آنکه به عنوان یک نظریه برای تحمیل واقعیت، رویکردی پیدا کند. این به نظر شایع تر از اندیشه های رادیکال تروریست ها است، اما یک سوال باقی مانده باز است، که به شدت به کامو، که از طریق جنگ جهانی دوم زندگی می کردند، آشکار می شود: گاهی اوقات خشونت باید توجیه شود، اگر از مانع از گسترش شیطان باشد. کجا خط کشیدن، این سوال است. آزادی کامل قدرت قوی ترین آزادی عمل را می دهد، در حالی که عدالت کامل انسانی را انکار می کند که حق انتخاب را بر عهده دارد. این سوال ادامه خواهد یافت. Les Justes به شدت توصیه می شود، به رغم شکل آن از نمایشنامه کلاسیک، و یا شاید به همین دلیل، به دلیل آن است که به نمایندگی از مسائل بی انتها است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب دادگسترها


 کتاب اصول و تکنیک های داستان نویسی نوین در جهان (جلد اول)
 کتاب چهره ی پنهان عشق
 کتاب دیوانه ها در زمین بازی
 کتاب بکت،پایان بازی نوشتن
 کتاب نظریه سیستم ها و تغییر پارادایم در جامعه شناسی
 کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن _ کتاب چهارم