کتاب بازگشت به خانه

اثر هارولد پینتر از انتشارات نشر هزاره سوم - مترجم: فتاح محمدی-ادبیات مدرن

در یک خانه قدیم و کمیاب در شمال لندن خانواده ای از مردان زندگی می کنند: مکس، پدرسالار قدیمی، اما هنوز مهاجم. برادر کوچکتر و برادرش؛ و دو نفر از سه پسر Maxs، که هیچ کدام از آنها ازدواج نکرده اند - لنی، شوک کوچک و جوئی، که آرزوی موفقیت را به عنوان یک بوکسور می بیند. در این خانه شوم، پسر بزرگتر، تدی، که طی شش سال گذشته تدریس فلسفه در آمریکا انجام داده است، همسرش روت را به خانه می فرستد تا به خانواده اش که هرگز ملاقات نکرده است، بیفتد. به عنوان پیشرفت بازی، برادران جوان به طور فزاینده ظالمانه در خواهر خود را می گذرانند تا زمانی که عملا او را در مقابل شوهر عصبانی، اما عجیب و غریب او دوست داشته باشیم.



خرید کتاب بازگشت به خانه
جستجوی کتاب بازگشت به خانه در گودریدز

معرفی کتاب بازگشت به خانه از نگاه کاربران
یک نمایش‌نامه منسجم و دوست داشتنی از مرد دوست داشتنی تآتر جهان. مثل بقیه کارهای پینتر دیالوگ‌ها پر بود از سوءتفاهم‌ها و دیالوگ‌های بلندی که به مونولوگ شبیه می‌شد، دیالوگ‌های بیهوده‌ای که توضیحات اضافه انسان‌ها بود (چیزی که در دنیای مدرن بین افراد اتفاق میوفته).‏
اصلی‌ترین موردی که در این نمایش‌نامه به چشم می‌خوره بحث مادر-معشوقه هستش. زن به مثابه اوبژه در دنیای مدرن و خانواده هسته‌ای. حتی این اوبژه شدگی زن در بین قشر روشنفکر و آکادمیک (که نماینده‌ش تدی هستش و دیگر همکارانش که قرار مشتری‌های ماشین-بدن روت شوند) و قشر پرولتاریا (که دیگر افراد نمایشنامه نمایندگان آن هستند) به چشم می‌خوره. وقتی بی‌حضور زن درمورد اقامتش بحث می‌شه ، درمورد شغلش برای خرجی خود را درآوردن (روسپی‌گری) و حتی ایجاد سلطه جنسی نسبت به او (حتی تدی هم نمیگه اون خودش باید تصمیم بگیره صرفا میگه من فکر نمیکنم اون این طوری بخواد، یا می‌گه: اون دوست داره با من برگرده، ما سه تا پسر داریم!) بی‌حضور فیزیکی (سخن راندن از بدن بی‌حضور بدن ممکن) کاملن نمادهای مرد-پدر سالارانه‌ی دنیای مدرن را موشکافی می‌کند و حتی پس از این‌که زن حضور پیدا می‌کنه بدن اوبژه شده خودش رو در قبال مسئله مالی (و نه لذت) به دست مبارزان سلطه جنسی قرار می‌ده. زنی که خود می‌پذیره معشوقه و کارگر جنسی مشتی مرد بشه در قبال خونه و لباس و خورد و خوراک.‏
که البته این پایان ماجرا نیست. درآخر این مردان مبارزه کننده با هم هستند که به دست و پای این زن می‌افتند و او مادروار سوپراگوی همه آن‌ها حتی پیرترینشون می‌شه تا خود سلطه‌گری به نوع دیگر (مادرگونه) را بازتولید کند.‏
سلطه‌ای که در جامعه‌ی مدرن از بین نمی‌رود و صرفا با شکل‌ها و روش‌ها مختلف بازتولید و بازآفرینی می‌شود در قامت‌ها و اشکال ناهمگون و متضاد هم!‏

مشاهده لینک اصلی
بذاريد اعتراف كنم، بعد از خوندن اين نمايشنامه اين به ذهنم اومد:

@who the ... gave you the noble prize, you pervert ... of the ....., we are not at all interested in you sexual fantasies@

انقدر حرص خوردم ميخواستم سر كلاس نررررم، امروز اما قطعا يكي از نمايشنامه هاي مورد علاقمه. در مقابل پينتر نبايد مقاومت نشون داد، فقط كافيه يكم بهش وقت بديد.

مشاهده لینک اصلی
خوب روت دوست دارد به اطراف بروید. بله این ممکن است هرگز رخ ندهد و بله بازی بسیار پیچیده است. این شامل فریب دادن و صحنه های اشتباه ساده، گفتگوها، اقدامات و غیره می باشد. اما من نیاز به برچسب زدن آن را به عنوان وحشتناک و یا بدترین تا کنون نمی بینم. زیبایی آن: طرح پیچیده و شخصیت های شگفت انگیز است که از ابتدا تا انتها به درستی رسیدگی می شود. من زمان زیادی را صرف تلاش برای کشف کردن آنچه که آنها می گویند، و همیشه اشتباه می کنم. خوب این باعث شد که من بیمار و خجالت زده باشم اما این به این دلیل بود که ما مجبور شدیم آن را در کلاس بخوانیم و بعضی از قسمت هایی که در جادوگر وجود داشت، آرزو می کردم که خواندن را متوقف کنیم، اما از آن لذت بردم. به اندازه کافی شگفت آور این یکی از نمایش هایی است که من بهترین را می دانم. من به طرف تاریکی بشر ضربه می زنم و نمی دانم پس از مبارزه پرتاب من رشد کرد تا از آن لذت ببرم. من فکر می کنم این فقط بر خلاف تمام کلاس ها بود، اما فقط دشت زیبایی و هنر خود را در آن دارد - فقط آن را آسان نیست که آن را پیدا کنم.

مشاهده لینک اصلی
این نه به همان اندازه به عنوان \"حزب تولد\"، و بسیار مرموزتر بود، اما پینتر واقعا می تواند ماسک را از تعامل انسان پاره کند. اینها خیلی واقعی تر از حزب تولد است؛ آن را نشان می دهد یک خانواده فاقد عملکرد لندن، قدیمی ترین پسر، که در شش سال با همسرش در آمریکا بود (که او با بلافاصله قبل از خروج از لندن). هیچ اسپویلر، اما انتهای عجیب و غریب همان انزوا را همانند حزب تولد نشان می دهد. پینتر قطعا تبدیل به یک مورد علاقه است.

مشاهده لینک اصلی
مکس، پدرخوانده و خدانپرداز قدیم خانه ای است که در آن زندگی می کند، برادر خفیف، بی فایده، یک جادوگر روانپزشکی از پسر و جوان ترین پسر، که خشونت قانونی است، بوکسور است. آنها عصبانی و توهین و تهدید هستند و در روابط آنها هیچ چیز مثبت وجود ندارد. پیرمرد بیوه است، دیگران هم تنها هستند، هیچ یک از آنها حتی برای جذب یک زن وجود ندارد. شب هنگام به خانه رفت و شش سال پیش از آنکه قدیمی ترین پسر و همسرش باشد، به خانه برود. او درخشان، دکترا، معلم فلسفه در یک دانشگاه آمریکایی است. هز همراه با همسرش، یک زن نزدیک، اما او هرگز به خانواده اش نرسید. در ابتدا فکر می کنم او فاحشه است و با شیوه های بد و بدی به او صحبت می کند، اما اگرچه او شروع به قدرت و کنترل می کند، او از قدرت جذاب خود بر روی پسران استفاده می کند و هیچ چیز از بازی جنسی را از بین نمی برد با یک برادر در قانون . و عجیب و غریب شوهرش که چیزی را حس نکرده بود، قبل از این قسمت اشتباه بود و می خواست از خانه خارج شود و به خانه های حومه آمریكا بازگردد. روث، همسر، افشا می كند كه او مدل بدن، مدل زرق و برق است یا شاید این یكی از ، و در پایان بازی، شوهرش را ترک کرد تا پیشنهاد خود را به زن خانۀ خود بپذیرد، برای تمامی افراد خانواده و کارهای کوچک خانه ای پرتاب می شود و خود را برای جلب پول برای خانوار بفرستد. همه او می پرسد آیا نمایش های یک فاحشه طبقه بالا است. شوهر این همه این را پذیرفت، واقعا سعی نکرد تا او را از این کار متقاعد سازد، برای انجام چنین اقدامی، در خانواده اش راه نمی رفت. او فقط آنها را در مورد آنچه که آن را به عنوان یک فیلسوف بود و به وضوح زندگی را ببینید. او تصمیم می گیرد که به ایالات متحده بازگردد و پس از سه فرزندش در حال حاضر مادر مادرش مراقبت کند. این به من مربوط است که این بازی چه بود. پسر بزرگتر تدي ممکن است فرار کند، ممکن است مغز داشته باشد، اما مادرش فاحشه بوده است، عمويش او را به ملاقاتها هدايت کرده بود، پدرش از پولش رفته بود، يکي از برادرش، جادو بود و هر دو از برادرانش زنان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و این همان چگونگی زندگی اوست. همسرش ممکن است فاحشه باشد و مطمئنا یکی خواهد بود ... نمیتوان فرار از زندگی زودگذر، فرهنگ را، که راه درستی است که در آن جهان را می بینیم. مهم نیست که چقدر دور بروید، درختی که به آفتاب می رسد، ریشه ها، ریشه های شما، در زمین دندانه ای فرو می ریزد و هر چه فرو می ریزد و در اطراف آن فرو می ریزد، وجود دارد که واقعا وجود دارد. شاید نه. شاید پینتر چیز دیگری کاملا متفاوت بود.

مشاهده لینک اصلی
من این را پس از خواندن روز تولد و \u0026 amp؛ اتاق: دو بازی فقط در روز دیگر و پیشرفت طبیعی خود را برای هر دو پینتر و خواننده. خانه های کم نظیر این دو نمایشنامه پیشین تبدیل به یک خانه قدیم قدیمی شده اند. شخصیت ها بیشتر توسعه یافته اند گفتگو غنی تر است و هر دو بیشتر و کمتر تمیز است. زن هنوز هم یک نقطه کانونی است، اما او دیگر خودش را نمی فهمد، زیرا مردان در زندگی او او را تشویق می کنند: او بازتابنده است، بی سر و صدا و بی ادبانه و از خود به سکوت در صورتی که نیازهای متنوع خود را بوجود می آیند و آنها می خواهند پاسخ از او اولین بار در کالج بیش از سی سال پیش در کالج خواندن آن را داشتم و به یاد ندارم که خودم 18 ساله یا 19 ساله خودم فکر می کنم (و یا چیزی که من گفته ام آن را بفهمم) در حال حاضر پوشش کمتر (به علت این خواندن) کپی از آن زمان. من چندین خط را بهم زده بودم (حتی پس از آن من از نگاه کردن به برجسته کردن و یا حتی بدتر، برجسته کردن متنفر بودم) و مقدار کم یادداشت ها را در حاشیه ها ایجاد کردم. بعد از سخنرانی تدی (پسر بازگشت به خانه)، نوشته ای مانند: Clov، Hamm @ - اشاره به Becketts Endgame، که شاید برای کلاس های مشابه خواندنی باشد. این اولین پینتر بود که خواندم، اما نه آخرین، و من او را یکی از نمایشنامه نویسان مورد علاقهم میدانم، بنابراین چیزی که باید در مسیر درست انجام شود، آنچه که گفته شد و هرکسی استاد بود. شاید او کشیش قدیمی یسوعیون از ایرلند بود که همچنین جویس را به من آموخت. او جیمز جویس را دوست داشت و جویس کری را دوست داشت - ما فقط خواندن The Horses Douth را می خوانیم تا او بتواند از آن انتقاد کند؛ به نظر من - یا این که من کری را دوست نداشتم یا به خاطر او بود. با عرض پوزش برای خندیدن، به عنوان این یکی از Pinters به ​​اصطلاح حافظه بازی نمی کند، اما حتی در اینجا حقیقت قابل خواندن است و حافظه آن را باز نمی کند.

مشاهده لینک اصلی
باور نکردنی مزاحم ... بدون نقاشی ضربه های شدید خشونت آمیز، زبان مبهم و یا مانند آن، پینتر هنوز قادر به ایجاد یک محیط بی نظیر تهدید نیست. ابزارهای او به سادگی زبان (یا نه، چیزی است که گفته نمی شود) و لایه هایی از پارادوکس که از یک triumviri رفتار رفتار شخصیت های ناسازگار، وضعیت ها و مفاهیم گذشته پیش می آید. در حالی که خواندن، من خودم را به طور پیوسته از @ validity @ تقریبا هر کاراکتر انجام داد و گفت. آیا من اشاره کردم این بازی نیز فوق العاده خنده دار است؟ هر چند @ Homecoming @ یک ذهن مهم تر از نظر رفتار شخصیت، در نهایت بسیار شفاف است. حقایق کاملا روشن است؛ به طور کلی غیر قابل تصور به بیننده است که همه چیز در حال انجام است unchallenged.Usurprisingly، منتقدان lambasted @ Homecoming @ به دلایل مختلف - مورد علاقه من آن @ amorality @ و @ تفاوتی ابهام است. @ منظورم این است که چگونه می تواند یک بازی تا به حال چسبیده هنوز هنوز هم شما را بپرسید @ که نقطه آن داستان بود @ Pinters استعداد منحصر به فرد است که مطمئنا از دست رفته است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب بازگشت به خانه


 کتاب اصول و تکنیک های داستان نویسی نوین در جهان (جلد اول)
 کتاب چهره ی پنهان عشق
 کتاب دیوانه ها در زمین بازی
 کتاب بکت،پایان بازی نوشتن
 کتاب نظریه سیستم ها و تغییر پارادایم در جامعه شناسی
 کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن _ کتاب چهارم