کتاب اتاق جیکب

اثر ویرجینیا وولف از انتشارات چترنگ - مترجم: سهیل سمی-ادبیات مدرن

اتاق جیکب روایتگر گسترده‌ی زمانه‌ای است که از دوره‌ی آرامش و ثبات پیش از جنگ اول تا دوره‌ی سربرآوردن حقایق فلاکت‌بار پس از جنگ را دربرمی‌گیرد. روایت از دیدگاه سنتی بسیار گسسته است، اما به قول «ربکا وست» در نشریه «آبزرور»، زبان این رمان، «شعر ناب است»؛


خرید کتاب اتاق جیکب
جستجوی کتاب اتاق جیکب در گودریدز

معرفی کتاب اتاق جیکب از نگاه کاربران
رشته های زندگی بدون نامه از هم میگسلد.«برای چای بیایید، برای شام بیایید، حقیقت داستان چیست؟ خبرها را شنیده اید؟ زندگی در پایتخت پر از شور و شادی است، رقاصان روس...» اینها دلخوشیها و تکیه گاههای ما هستند. اینها روزهای ما را به هم پیوند میزنند و از زندگی یک گوی کامل میسازند. و با این حال،...وقتی به ضیافت شام میرویم، وقتی نوک انگشتانمان را به هم میفشریم و امیدواریم که به زودی جایی دیداری داشته باشیم، شک و تردید راهش را به دلمان باز میکند. آیا واقعا این شیوه برای گذران روزهایمان شیوۀ درستی است؟ چیزهای نادر و محدود به زودی به ما عرضه خواهند شد، چای نوشیدن؟ بیرون از خانه غذاخوردن؟ و یادداشتها روی هم انباشته میشوند، تلفنها زنگ میزنند. و هرجا که میرویم، سیمها و لوله ها دوره مان میکنند تا صداهایی را که میخواهند پیش از رسیدن آخرین کارت و آخرین روز به ذهنمان رخنه کنند ، انتقال بدهند. «میخواهند رخنه کنند،» چون وقتی فنجان چای را بالا می آوریم، دستی را می فشریم و ابراز امیدواری میکنیم، چیزی به نجوا به ما میگوید: آیا همه اش همین است؟ یعنی هرگز نخواهم دانست، با کسی در میان نخواهم گذاشت، دلم قرص و مطمئن نخواهد شد؟ آیا تقدیرم این است که سرتاسر روزهای زندگی ام نامه بنویسم، صداهایم را ارسال کنم، صداهایی که سرانجام روی میز چایی خوری می افتند، و در راهروها محو و گم بشوم و در شرایطی که زندگی لحظه به لحظه به پایانش نزدیک میشود، قرار بگذارم تا بروم و جایی غذا بخورم؟ با این همه، نامه ها حرمت دارند و تلفن متهور و جسور است، چون این سفره توام با تنهایی است و اگر یادداشتها و تلفن ها حلقه¬های پیوند دهندۀ ما باشند،چه کسی میداند، شاید در مسیرمان بتوانیم با هم حرف بزنیم.
ترجمه سهیل سمّی/ نشر چترنگ

مشاهده لینک اصلی
در حالی که خواندن اتاق Jacobâ € ™ ثانیه، تصور قطعی است. زندگی مداخله می کند من در حالی که خواندن سفر \"سفر\" را در زیر زمین گذراندم، و بر روی دیگران تاثیر گذار بود. برداشت غیرقابل تصور و قطعی آنها، آنهایی که فراموش نشدنی بر روی من هستند. بلافاصله تصمیم گرفتم که اتاق Jacob را بخوانم، زیرا می خواستم برداشت های وولفیف بیشتری داشته باشم، و من نیز آن را به زیر زمین آوردم. بعضی از الگوهای ناخودآگاه تکرار می شوند، که بخشی از روال های روزمره ما هستند، بدون دیدن و فکر کردن. اما در حالی که مسافرت از من خارج شد و من را بیش از حد سفر کرد، اتاق Jacob زمانی که من بیرون رفتم باقی ماند و شروع به مسافرت نمودم. امیدوارم کسی آن را پیدا کند یک زن پیر با دست در دست، با احساس خاصی از طنز برای درک نظرات من در حاشیه. در همین حال، یک تلاش جدید برای سفارش یک نسخه دیگر از اتاق یعقوب وجود داشت و دیگر سفرهای خواندن برای پر کردن فاصله در زمان انجام می شد. Bleak House دارای یک اتاق و همچنین یک Growlery دوست داشتنی است و علامت های مختلفی را در کنار من قرار می دهد. یک اتاق از خود. مال خودم. خواندن اتاق یعقوب. و اتاق اتاق یعقوب را دوباره راه می انداختم، خانه ی بلوک که در ذهن من بالا بود، یک نسخه ی کاملا جدید از دفتر پست، یک کتاب جهانی از انگلستان بر روی دانمارک به سوئد، توسط کامیون، قایق و قطار برداشت. من با هواپیما و قطار در یک اقامت کوتاه در سوئیس و اتریش، به دنبال یک کوله پشتی با طعم شیرین مک و پسران، جشن احزاب خود را در Cannery رد. شیرین روز پنج شنبه در خواندن من نیز ردیابی می شود. همانطور که شکستن کریسمس است. این همان قضاوت نیست که اگر اولین نسخه در یک مکان در Underground نشود، نخواهد بود. چگونه برای نوشتن یک بررسی در مورد یک کتاب که همه می داند و دوست دارد، یا متنفر است، یا مراقبت نمی کند در باره؟ چرا کلمات را به کلمات اضافه می کنند، زمانی که همه می توانم پیشنهاد بدهم، تصمیم خودمحور خودم را برای خواندن و حواس پرتی از ناخودآگاه در حالی که انجام می دهم؟ من تعجب می کنم که آیا همیشه اینقدر سخت است؟ یا این تنها موردی است که شما دوست دارید یک کتاب فراتر از ظرفیت زبان خود را؟ جزئیات به دست آوردن قدرت و من در تصاویر و صحنه های بصری گم شده است. حوادث رشد می کنند و وزن دارند. آیا طرح وجود دارد؟ شاید، اما من آن را از دست دادم چهره در خیابان، در زیرزمینی، و در خانه برخی از اهمیت، برای کسی، جایی. اما البته، در زندگی ویرجینیا وولف، Underground استفاده نکرد. من اطمینان دارم که در داستانهایش نقش مهمی ایفا کرده است. چگال، تقسیم شده، بشری موقت. به صورت تصادفی مخلوط و بدون ترکیب. شخصیت ها می آیند و می روند آنها بخشی از پازل واقعیت هستند، درست همانند خواندن وولف در هنگام شستن لباس و شام یا اینکه متوقف کردن قطار شدن است. \"چهره هایی مانند کسی که می بیند. مرد کوچک انگشت گوشت باید قبل از آتش در خانه های بی شماری اقامت squatted، و شنیده و دیده و شناخته شده است که بسیار آن را به نظر می رسد خود را حتی voubly از چشم های تاریک، لب های سستی خود را بیان، به عنوان او انگشتان دست گوشت در سکوت، صورت خود غمگین به عنوان یک شاعر، و هرگز آواز خواندن. زنان مشکوک بچه ها را با پلک های بنفش حمل می کنند؛ پسرها در گوشه های خیابان ایستاده اند دخترها در سرتاسر جاده ها نگاه می کنند - تصاویر بی ادب، تصاویری در یک کتاب که صفحات ما را به نوبه خود بیش از حد، به عنوان اگر ما باید در نهایت پیدا کردن آنچه که ما به دنبال. هر چهره، هر فروشگاه، پنجره ی اتاق خواب، خانه ی عمومی و مربع تاریک تصویری است که به تب و تاب بودن تبدیل می شود - در جستجوی چه؟ این همان کتاب است. ما از طریق میلیونها صفحه چه می خواهیم؟ هنوز امیدوارم صفحات را عوض کنیم - آه، اینجا اتاق جاکوبز است. »بله، در اینجا، از نظر جسمی در کنار من حضور دارد، با نگاه کردن به پاکت نامه روی میز نگاه می کنم، در حالی که یعقوب در یک اتاق با یک زن در حال ناپدید شدن عمل نادری آیا در تمام موارد ناکارآمد بود اگر نامه مادرش صحنه را ندیده بود؟ آیا بررسی من بیشتر بوده است؟ اما آه ... کپی من از تام جونز است. من تعجب می کنم که آیا ارزش یک ریدر است؟ شاید زمانی که من کورت ونگوت را به پایان رساندم. پس از همه بررسی یک زمان بین ناهار و شام را با دل خوشی پر می کند. و برای یعقوب، او یک علامت قطعی در جهان، کوتاه، مبهم، اما به وضوح برای چشم من در منزل را ترک کرده است. همه آن چهره ها ...

مشاهده لینک اصلی
\"ما مردان هستیم یا ما زنان هستیم. یا ما سرد هستیم، یا ما احساساتی هستیم. یا ما جوان هستیم و یا رشد می کنیم. در هر صورت زندگی فقط یک صفوف سایه است و خدا می داند چرا اینطور است که ما آنها را مشتاقانه در آغوش می گیریم و آنها را با چنین ترسویی و سایه ای ترک می کنیم. »و سایه ای از زندگی، یک خلط موجودی چیزی است که خواننده از یعقوب فلاندرز، یک مرد جوان است که هویتش به عنوان یک نقاشی انتزاعی باقی مانده است. پیش از جنگ جهانی اول در انگلستان و پیش بینی وحشیگری زمان های پیش رو، شخصیت این رمان در غیبت او شکوفا می شود همان گونه که غم و اندوه فراگیر از روایت مبهم وولف می رسد. اشیاء صمیمی و چشم اندازهای تحریک آمیز، ابعاد متافیزیکی و ابعاد شخصیت ناهموار یعقوب را در بر می گیرد و با تاکید بر گذر غیرمنتظره ای از زمان می پردازند. هر دو زیبا بودند. هر دو غیر زنده بودند. \"فضاهای فیزیکی یعقوب در کورنوال ناتال اشغال می کند، جایی که کودک با هر موج سرگردان در کمبریج لرزید، جایی که هومر و بایرون اتاق دوم سال را پر می کنند، یا در لندن، جایی که اشاره ای به بزرگسالان رؤیاها و نواقص ها در چشم کسانی که او را می شناسند، منعکس می شوند، مجموعه ای بی نظیر از چهره ها را طراحی می کنند که نقاشی خشن از شخصیت را به نمایش می گذارند اما با این وجود، صدای او همچنان بی ربط است. اتاق های خالی، کفش های نادیده گرفته شده و نامه های غیرقانونی برای یعقوب و مردان بی شماری از یک نسل از دست رفته صحبت می کنند که توسط خلع سلاح تاریخ و فداکاری برای حفظ ایده ای اروپایی که به برابری مدرن تبدیل شده است. کوروی از صداهای انعطافناپذیری است که زندان فرهنگی وظیفه پرتقال را در یک سلسله قسمتهای تصادفی همپوشانی که در جزئیات بی اهمیت یک دنیای مجسم شدهاند، متمایز میسازد. روانۀ ناشناخته جاکوب، عدم امکان پیمودن پهنههای خیرهکننده فردیت را برانگیخته است و درگیری میان حضور و غیبت او، نشانگر همپیمایی زندگی غیر قابل تشخیص و مرگ و میر قهرمانانه است. هر چهره، هر فروشگاه، پنجره اتاق خواب، خانه ی عمومی و مربع تاریک تصویری است که به طرز ناگهانی تبدیل شده است - در جستجوی آنچه؟ این همان کتاب است. ما از طریق میلیونها صفحه چه می خواهیم؟ هنوز هم امیدوارم صفحات را عوض کنیم - آه، اینجا اتاق Jacob است. »این دقیقا در تصویر جابجایی نیست، در ویران شدن اتاق خالی اش که در آن خواننده می تواند یک نگاه اجمالی از Woolfâ € ™ ثانیه اولین تلاش در نوشتن تجربی است که لحظات معجزه آسایی در رمان های بعدی دارد: خانم دلووی، دسته گلهایی از گل ها را با دقت جمع می کند، پرتوهای پرتوهای نور، نور هسته ای از جنس خانم رامزی را تشخیص می دهد و یا تکلیف های پلی فونیک را به ریتم امواج صخره ای به عنوان گرگ های جالب از تکنیک های سبک است که در این رمان عکاسی به شدت درخشان است. گاهی اوقات هر چند، در اتاق یعقوب، یا به جای آن در خلأ آن، فلاش های زرق و برق زدگی با غریزه غریزی و اسرار جهان می تواند روشن شود. ناسازگاری از یک شخصیت ناقص، بیانگر ظهور بشریت است که مرگ را نه به عنوان «پایان»، بلکه به عنوان بازسازی هر لحظه ای که گذشت، برای گذشته به حال خود رها می کند تا به حالتی تازه ای برسد، شروع پیوند با پایان دادن به یک پیوند دائمی زندگی را ترک کرد که درخشش ابدی مثل نور ستاره های خاموش خاموش را ادامه خواهد داد.

مشاهده لینک اصلی
مطالعه ی شخصیت های کنجکاو، اتاق Jacobs طرح کلیه کاراکترهای نامطلوب خود را کوتاه مدت، قبل از پایان دادن به طور ناگهانی بدون کوچکترین احساس بسته شدن. رمان سرد و انفرادی اولین تلاش برای نوشتن در حالت جریان هوشیاری Woolfs بود و نشان می دهد؛ نویسنده اغلب به نظر می رسد بیشتر علاقه مند به آزمایش با فرم از آن است که در ایجاد یک روایت عاطفی تشدید. تظاهرات کثیف است، توصیف های رانده شده و بیش از حد خود آگاهانه، شخصیت های عجیب و غریب در حالی که Woolfs تمرکز بر زندگی داخلی آنها. با این حال، چیزی در مورد هرج و مرج رمان ها کار می کند. وولف به خوانندگانش بسیار پرتاب می کند، هرگز نتوانست پاسخ دهد که چگونه همه چیز ممکن است با هم هماهنگ باشد. کتابهای بیشماری ابهام باعث می شود که یک تجربه خواندن نسبتا متمایز، اگرچه کاملا لذت بخش نیست.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب را چند هفته پیش به اتمام رسانده ام اما از آن زمان تا کنون بررسی نشده است زیرا وسوسه (که من از آن زمان مقاومت کرده ام) از کلمات استفاده نکرده بودم اما این یک بررسی کامل نشان داده شد بسیار قوی بود. تمام این تصورات که کتاب روی آن ساخته شده بود دیدنی بود، شبیه نقاشی ها یا عکس های یک فیلم است. هیچ اقدام خاصی در ذهن من وجود نداشت فقط یک سری از صحنه ها: مناظر، مناظر، منظره ها، دریاچه ها، همه ی تحریک گرایی، در عین حال بسیار زنده، شخصیت ها کمی بیشتر از عناصر در منظره، شبیه به سنگ بزرگ در ساحل که پسر کوچک یعقوب در صفحات اولیه به اشتباه مادرش اشتباه کرده است، او در میان استخرهای سنگی که خرچنگ ها، سنگریزه ها، قوزک پای گوسفند را می پوشاند، اشتباه می کند. این صحنه آغازین تا حدی از نقطه نظر یک هنرمند، یک آقای آقای استیل مشخص است که نقاشی هایش با مشتریان بورژوایی بسیار محبوب است. در آن روز تصویری که او در ساحل نقاشی می کند شامل شخصیت بی نظیر مادر بتی یعقوب است، در کت سیاه خود را در شن و ماسه مایل به زرد در برابر آبی ناشی از آسمان نشسته است. اما همانطور که آقای استیل در حال افزودن لمس با دقت انتخاب شده از سیاه و سفید مخالف است، او فکر می کند، نقاشی خود را کامل، بتی حرکت می کند. او سایه هایی را که توسط ابرها شروع به کار می کند احساس می کند و او آماده می کند تا بچه های خود را به خانه برساند و آقای استیل را در نقاشی ناتمام خود فرو می کند. خواننده احساس می کند که والف برای نقاشی هایی مانند آقای استیل از صبر کمی برخوردار است. آقای استیل، در هر صورت، در آن ساحل رها شده است، و هرگز به آن اشاره نشده است. صحنههایی که والف پس از آن خودش را نقاشی میکند، با استفاده از یک پالت از کلمات نفیس، اغلب قطعات، ناتمام و بسیاری از آنها حاوی سایه است. ما بتی را در معرض یک لامپ قرار می دهیم که به وسیله ی یک کتاب پرتغالی شبیه شده است، به طوری که کودک در اطراف آن خواب را مختل کند. ما از یک پنجره به یک اتاق خالی نگاه می کنیم، یک شمع دوختن بر روی یک میز کنار گذاشته می شود. ما یک پسر کوچولو در رختخواب می بینیم، یک شکم گوسفند که در میان پتوهای او نفوذ کرده است. باران را بر روی یک پنجره می بینیم، گل ها به زمین می ریزند، و کشتی ها در یک طوفان قرار می گیرند. و ما یاد آور می شویم که نام خانوادگی Betty Flanders است، که آخرین سال های قرن نوزدهم است و تا سال 1914 یعقوب مرد خواهد بود.

مشاهده لینک اصلی
Woolf اولین رمان آزمایشی است و همانطور که با تمام کارهای Woolf کار می کند، هکتار از چاپ آن تجزیه و تحلیل آن (برخی از آنها را خوانده ام) وجود دارد. یعقوب عنوان یعقوب فلاندرز است و ما از زندگی خود به بعد از مرگ او در جنگ جهانی اول پیروی می کنیم. ما از طریق دیگران پیروی می کنیم؛ زنان در زندگی او و ما را به چیزی از مماس همانطور که یک منتقد اشاره کرد؛ اولین اتاق یعقوب رحم است و ما او را به آخرین اتاقمان می رسانیم؛ آرامگاه. صحنه های کوتاه فقط نقاط کوچک در مورد یعقوب، صفات فردی را انتخاب می کنند. روایتگر به ما یادآوری می کند که چقدر سخت است مردم را جمع بندی کنیم و این است که تصورات جاکوب از نظر عام بسیار دشوار است که او «به این ترتیب متمایز می شود». به این ترتیب احتمال دارد که مجموعه ای از تصادفی باشد افکار و افکار و نه یک بررسی انسجام! ناگزیر برخی از آنها مقایسه بین یعقوب و ویرجینیا برادر Thoby. از بسیاری از شخصیت های کتاب، یکی از آنها شهر لندن است. مثال جالبی از این به پایان کتاب زمانی است که یاکوب از یونان بازگشته است. یعقوب و بسیاری از کسانی که او را دوست دارند با یک موضوع نامرئی مرتبط می شوند. یعقوب و Bonamy در Hyde Park نشسته اند. پیاده روی در همان پارک، اما نشستن با یعقوب، کلارا و آقای بوولی هستند؛ همانطور که جولیا الیوت: همه آنها توسط یک اسب فراری پیوند دارند. این موضوع بیشتر به دیگران مربوط می شود به شهر به عنوان شخصیت اتصال. چیزی در مورد اتاق یعقوب روشن است. طنز و تقلید در اینجا وجود دارد. یعقوب یک مرد متوسطه است که دوره است؛ استعمار / امپریالیست نوپا که آماده است تا موقعیتی را که او احساس می کند، به او تحمیل کند. به نظر می رسد که او شخصیت واقعی ندارد و به نظر می رسد که روایتگر ماجراهای مردانه \"داستان های قرون وسطی\" را که ما انتظار داریم، تمسخر می کنیم. قدرت مردسالارها در اینجا خلاق نیست و دور از ذهن است: \"در خیابان های زیر Jacob's صدای اتاق مطرح شد، اما او در ادامه خواندن. پس از آنکه همه افلاطون بی وقفه ادامه می یابد ... و یعقوب که فیدروز را خواند، مردم را شنیده بود که در اطراف چراغ پست ایستادند و زن درون دروغ می گریختند و گریه می کردند، آتش، و یا پرواز، سقوط از سقف، پشت سر گذاشته بود، و برای تبدیل شدن بیش از حد ضعیف بود. \"یعقوب یونان را خواند، فراموش نشدنی به تراژدی در اطراف او. نوشتۀ یعقوب و مقاله ای درباره \"اصول انزجار\" با دیدگاه وی به فلوریندا متفاوت است. او هنگامی که او احساس قدرت جنسی خود را به او می دهد، او را می پذیرد، اما او را رد می کند، زمانی که متوجه می شود که فریبکارانه او فقط به او محدود نمی شود. بسیاری از جوک های واضح تر وجود دارد؛ عشق بریتانیا به صف: \"چهره کسانی که در حال ظهور هستند، به آرامی خود را از دست دادند، زمانی که آنها متوجه شدند که تنها با ایستادن در یک صف که می تواند به اسکله برسد.\" گاهی اوقات شوخ طبعی همانند زمانی است که بتی فلاندر یک ارتباط عجیب بین پروردگار فلوید و گربه او را تپاز می سازد؛ \"توپاز قدیمی قدیمی\"، گفت: \"خانم فلاندرز، همانطور که خود را در خورشید کشید، و لبخند زد، فکر کرد که چطور او را به او هدیه کرد، و چگونه او را دوست نداشت موهای قرمز در مردان. لبخند زدن، او به آشپزخانه رفت. \"اغلب به شما اشاره شده است که گوش گوشه ای از سکوت است و در اتاق Jacobs بسیاری از اثر بر اساس شکاف ها، فضاهای باقی مانده از روایت است. این مکان فضای وولف را برای نشان دادن چیزهای دیگر برگزار می کند. معامله خوبی در مورد اسطوره یونانی شناور وجود دارد و والف از سنت های فرهنگ الهه ی پیش سلنیه (به عنوان گریوس بعدا در کتاب خود در اسطوره یونانی) انجام می شود و شخصیت های کلارا و بتی فلاندر بسیار قوی هستند. همانطور که اتفاق می افتد من نیز در حال خواندن یک کتاب در مورد وولف و موسیقی در حال حاضر، که جذاب است. داستان بین یعقوب و کلارا در اینجا یک آینه از طرح کارگردان واگنر Tristan und Isolde است. در اینجا بسیار افتضاح وجود دارد و بسیاری از معانی را نیز با همۀ وولف کد گذاری می کنند؛ بخشی از سرگرم کننده این است که آنها را در حال کار کردن (و یا داشتن دیگران آنها را برای شما کار می کنند!).

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب اتاق جیکب


 کتاب کوتوله ها و چهار نمایشنامه دیگر
 کتاب در هزار تو
 کتاب خاطرات
 کتاب گرینگوی پیر
 کتاب حکومت نظامی (شهر بندان)
 کتاب جنگ آخرزمان