کتاب ابداع مورل

اثر آدولفو بیوئی کاسارس از انتشارات نشر ثالث - مترجم: مجتبی ویسی-ادبیات مدرن

بورخس ابداع مورل را یک نمونه‌ی «کامل» و معاصر ژانر فانتزی خوانده.


خرید کتاب ابداع مورل
جستجوی کتاب ابداع مورل در گودریدز

معرفی کتاب ابداع مورل از نگاه کاربران
@ اختراع مورل @ یک کلاسیک عاشقانه است که در آن اشتیاق پیروزی در برابر کنوانسیون، یک کلاسیک سورئالیستی است که در آن تخیل پیروزی بر واقعیت، یک کلاسیک علمی تخیلی که در آن تکنولوژی پیروزی در طول زمان، و یک داستان رمز و راز است که قطعنامه فوق العاده آن همیشه منصفانه با خواننده آیا ذاتیت برای شخصیت انسان ضروری است؟ آیا جامعه حتی در انزوا امکان پذیر است؟ آیا می توانم از مرگ بیاموزم و شاید شاید بدتر از آن بی تفاوتی کامل باشد؟ ریشه Bioy Casares تمام این سؤالات را در بر می گیرد. برای یک کتاب کوچک برای یک صد صفحه طولانی نیست.

مشاهده لینک اصلی
اختراع مورل یک کار عالی توسط جورج لوئیس بورژس، همکار نوازنده / دوست / مؤسسۀ مجله، به عمل آمد. هر کس با مقالات و داستان کوتاه بورخس آشنا می تواند از آنچه که به معنای یکی از استادان بزرگ ادبیات جهان است را برای چنین سخنانی قدردانی کند. شاید ارزیابی بورخس، بخشی از آن را نشان می دهد که چگونه آدولفو Bioy Casares بیشتر از احساسات زیباشناختی و ادبی خود را به اشتراک می گذارد، زیرا بعد از همه، آنها در دوازده کتاب شرکت کردند. به طور خاص، در اینجا چندین شباهت بین نوشتن دو نویسنده وجود دارد: â € ¢ اختراع مورل تنها یک صد صفحه است، نه خیلی طولانی تر از تعدادی از داستان های طولانی تر Borges. â € ¢ شبیه به داستان هایی مانند ویرانه دایره ای، Aleph و بسیاری دیگر از داستان های بورژس، اختراع مورل با سطوح مختلف واقعیت به اصطلاح می پردازد. زبان و نوشتن ظریف است. رمان کوتاه بلوی کازارس شبیه به نوشته های بورخس است که در گزارش دکتر بردی و کتاب شن و ماسه، جایی که بورخس با سبک تر و خیره کننده تر او را ترک می کند. برای هدف این بررسی، تمرکز خاصی خواهم داشت: رابطه بین رمان و نویسنده و تجربیات شخصی ما در مورد فیلم و تلویزیون. دهه 1920، پرچم فیلم های خاموش بود. اولین فیلم تجاری موفقیت آمیز، The Jazz Singer، در سال 1929 منتشر شد. تلویزیون های سیاه و سفید 1940s خام به عنوان خام می تواند - فقط در آن 1949 تلویزیون های تلویزیونی در You Tube نگاه کنید. در سال 1940، سال انتشار برای اختراع مورل، ایده هایی در مورد آنچه که تلویزیون می شود، در آن @ در هوا @؛ آنچه که در دهه 1920 و 1930 اتفاق افتاده بود، تخیل مردم بود؛ اولین فیلم خاموش و سپس با صدای فیلم بود. بنابراین، می توان یک هنرمند ادبی حساس و تخیلی مانند Adolfo Bioy Casares (متولد 1914) فیلم سایه ای را تجربه کرد 1920s به عنوان یک پسر و سپس فیلم های صدا به عنوان یک نوجوان و مرد جوان. یکی از چیزهایی که باعث می شود اختراع مورل بسیار قانع کننده است این است که چقدر از آنچه راوی و دیگران در تجربه رمان موازی با جهان اشباع شده با فیلم ها و تلویزیون است. تعدادی نقل قول از رمان همراه با بازتاب من: € œ آنها در بالای تپه هستند، در حالی که من خیلی پایین است. از اینجا آنها به نظر می رسد نژاد غول ها است. (صفحه 12) ---------- اگر این تجربه دقیق من بود وقتی که من به اولین فیلم من رفتم. من خیلی غواص شده بودم از نژاد غول پیکرها بر روی صفحه نمایش، بعد از فیلم شروع کردم از دقیقه تئاتر فرار کردم. \"من همان اتاق را دیدم که هشت بار در هشت مسیر تکرار شد، انگار که در منعکس شده بود mirror.â € (صفحه 18) ---------- باز هم، ران. من تقریبا کفر را به یاد می آورم وقتی که، به عنوان یک کودک، همان تصویر را چندین بار تکرار کردم زمانی که اولین بار دیدم که همه این تلویزیون ها به یک ایستگاه در یک فروشگاه واحد تبدیل شده اند. در مورد جنبش دقیق و تصویر دقیق در مورد همه این مجموعه ها چیزی شنیع بود. \"من بعد از ظهر بعدی و بعدش دیدم او را دیدم. او آنجا بود و حضور او شروع به گرفتن یک معجزه کرد. »(صفحه 25) ---------- چند نوجوان، جوانان و زنان و حتی سالخوردگان عاشق ستاره فیلم و بازگشت به فیلم برای دیدن دوست خود را در شب و بعد؟ \"کلمات و حرکات فاوستین و ریشوقه همزمان با آن ها از یک هفته پیش بود. بازگشت بازگشت ابدی \"(صفحه 41) ---------- به هیچ وجه، جهان دنیای فیلم ها دقیقا همان چیزی است که افراد دقیقا همین شب را بعد از شب انجام می دهند روی صفحه وجود دارد اجرای زنده و تئاتر زنده حتی نزدیک به بازگشت فیلم ابدی نیست. \"فاوستین، که به من نزدیک بود، واقعا در یک سیاره دیگر بود.\" (صفحه 53) ------ ---- چند مرد و زن که عاشق ستاره ای در یک فیلم یا یک نمایش تلویزیونی شده اند که در آن بسیار نزدیک هستند و می توانند دستان خود را در مقابل چهره ستاره (صفحه تلویزیون) تحمل کنند احساسات و احساسات برای یک هسته ای دور از هم هستند، که فراتر از تماس واقعی آنهاست. \"برای دو و â € œValenciaâ\" به مدت طولانی تا پس از طلوع خورشید ادامه یافت. \"(صفحه 62) -------- - مناسب ترین! فیلم ها و تلویزیون بر روی آهنگ ها و jingles به آسانی یادآوری می شود. من شروع به جستجو برای امواج و ارتعاش هایی که قبلا غیر قابل دستیابی بود، برای طراحی ابزار برای دریافت و انتقال آنها. »(صفحه 69). ---------- به نظر می رسد که نویسنده به دنبال تمایل ناخودآگاه جمعی در سال 1940 برای گسترش فیلم به شیوه های مختلف، یکی از راه هایی که تلویزیون تبدیل می شود. \"من مطمئن بودم که تصاویر من از اشخاص از خود آگاهی ندارند (مانند شخصیت های یک تصویر متحرک). (صفحه 70) ---------- این بخشی از تقریبا چهار صفحه دیالوگ داخلی Morels است. اینجا خیلی زیاد است یک انعکاس: چگونه بسیاری از مردم واقعیت موجودات گوشت و خون خود را قربانی کرده اند تا آن را به عنوان ستاره ای بر روی صفحه نمایش نقره ای بسازند؟ مثلا زمانی که شهر توسط یک کل صنعت اختصاص داده شده به تولید فیلم ها و نشان می دهد که توسط ستارگان پر شده است، به روح مردم در یک شهر مانند لس آنجلس بر می گردد؟ من یک نقل قول از شخصیت اصلی در ذن و هنر موتور سیکلت ...

مشاهده لینک اصلی
â € ~ من اعتقاد ندارم که یک رویا باید لزوما برای واقعیت، یا واقعیت برای جنون، گرفته شود. \"به محض اینکه ما یک جزیره را به تنهایی در یک جهان احساس می کنیم و در معرض انحراف امواج تغییر، مسئولیت و ریشه کن شدن قلب خاک ما آدولفو Bioy Casares یک داستان خنک و دلسوز از عشق و تنهایی را ارائه می دهد، «مردی که مردی را در یک جزیره ی ادبی به سر می برد و به قلب انسانی فوق العاده و هیجان انگیز تبدیل می کند. در حالی که عناصر علمی تخیلی جذاب و جذاب هستند، ضرب و شتم قلب انسانی، ریتم عصبانیت و اضطراب است که در مرکز توجه قرار می گیرد و عناصر فانتزی را در کنار هم قرار می دهد و باعث می شود که ده ها سال بعد دوباره احساس شوند. عصبانیت عشق نابجا و میل انسان به فریب دادن مرگ، یک چشم انداز زیبا برای بحث در مورد جاودانگی و فرار از طریق بیوای کاسرز، فریاد زدگی توطئه و وحی است. نویسنده روزنامه «اختراع مورل» به معنای واقعی کلمه، احساسی و روانشناختی بر روی یک جزیره فرار از یک حکم عمر برای یک جنایت غیرمنتظره، او به جزیره ای که از افسانه های مرگ و بیماری هایش در میان آنچه که به نظر می آید یک مجتمع تعطیلات رها شده است، پناه می برد. حکم حبس سایه ای بر هر حرکتش آویزان است، و هنگامی که غریبه ها ناگهان جزیره را پر می کنند، از ترس آن است که یک طرح دقیق برای آوردن او به عدالت باشد. امتناع از اشاره به جنایات او، یکی از رمز و رازهای بسیاری از داستان است که بیوای کازارس در تلاش است تا پیچ پیچش را محکم نگه دارد و لایه ای از عدم اطمینان را به داستان اضافه می کند که برای آن مزایا و اضافه کردن رنگ به غیر از طرح بندی ¹ â € ~It بی فایده است به تلاش برای حفظ تمام بدن زنده است. â € œThe داستان اختراع جذاب است، اما این اختراع نیست، اما اخلاق در ایجاد آن است که بیشتر رضایت بخش است. این یک داستان عشق است، از عشق محروم شده و خواستار جذب احساس عشق برای تمام ابدیت است. مرگ ترس بزرگ مرگ و میر است و Bioy Casares یک پنجره وحشی را به تلاش برای اثبات مفهوم عشق عطا می کند، حتی مرگ در این مورد. اختراع با الهام از تسلیم شدن با بازیگر لوئیز بروکس، اختراع به بررسی عمق و تفرقه عشق ناسازگار می پردازد، تمرکز خود را بر فداکاری می تواند برای یک شخصیت در یک فیلم یا رمان احساس کند. در متنهای تحقیرآمیز، ممکن است به شیوهای عمل کند که به نظر بیرونی یا غریزی بیرون از منظر به نظر میرسد، و راوی در اینجا یک تظاهرات کامل از سرخوردگی و ناامیدی یک عشق عاطفی یک طرفه است، حتی اگر کسی در عالم عقیده باشد یک فرد به جای شخص واقعی. این به خاطر تلاش های تروریستی رونالد ریگان، رئیس جمهور آمریکا توسط جان هینکللی جونیور، در تلاش است تا جودی فاستر بازیگر را جلب کند و آن را تحت تاثیر قرار دهد. روش خاطرات در حال تعامل است، زیرا خواننده اجازه می دهد تا فضای نوشتاری اش را اشغال کند، و منجر به اعتماد به نفس از اقدامات وی می شود، به جای چشم انداز بیشتر و سرد. آشکار سازی آهسته طرح تحت تنش شدید یکی از بزرگترین نقاط قوت اختراعات است. این کتاب دشوار است به عنوان شدت رمز و راز خشمگین شدن در قلیان آهسته تنظیم شده است. رویدادها مانند شکلات غریبه هایی که از غبار غروب می کنند شکل می گیرند و بسیاری از آنها به عنوان خواننده مانند یخبندان در یک شب تاریک در دریا مشکلی ندارند. در حالی که ما هرگز از جرم خبر نداریم، در طول صفحات نهایی کیمیاکتیک، بخش هایی روشن و واضح وجود دارد که مسائل سیاسی مبارزات راویان میهن را به ثبت می رساند و در حین اختلافات سیاسی، احساساتی را که توسط کشور شما احساس می شود، از بین می برد. این به نظر می رسد با توجه به زیر و بمی های سیاسی ادبیات آمریکای لاتین و اضافه کردن یک لنگر برای تاریخ برای یک novella در غیر اینصورت. ژورژ لوئیس بورخس از اختراع مورل به عنوان یک \"کامل\" رمان، ادعا کرد که برای افزایش چند چشم کریسمس . بی تردید، داستان به راحتی می توانست گسترش یابد و خواننده را در حوزه متفاوتی از تم ها و بینش هایی از پیامدهای اخلاقی رمان قرار دهد؛ خوشبختانه ما فصول اولیه از دست رفته را برای ساختن یک جهان در رشته های نازک ایده ها در این رمان داریم. مورل موفق به نزدیک شدن کامل به آنچه که آن را به عنوان یک novella - \"آن را به یک داستان کوتاه را کاهش می دهد آن را کاهش می دهد و من فکر می کنم گسترش آن احساس نفخ می دهد و ضربه شدید ضربه قدرت انحصاری با تمرکز در مورد درد و رنج عشق غیرمنتظره و اجازه دادن به امکانات وسیع این زمینه علمی تخیلی فوق العاده به عنوان یک کانال برای بحث در مورد تنهایی در زندگی و عشق است. داستان و طرح گسترده تر وجود دارد که می تواند به راحتی توسط نویسندگان به مکان های فوق العاده ای برسد که بر روی چشم انداز طرح تاثیر می گذارد، اما نوازش قلب انسانی پشت این داستان به نظر می رسد تجربه ارزشمند تر است. یک قیمت بالا برای جاودانگی وجود دارد، و آنچه که بهتر است برای زندگی ابدی از احساسات عشق. برای همه اهداف فشرده، Bioy Casares اختراع مورل به چالش جاودانگی زندگی می کند و حفظ آن را در میان مجلات و کانون های آمریکای لاتین حفظ کرده است ...

مشاهده لینک اصلی
دیوانه دیوانه از نو. دیوانه سپس من تلاش هایم را ادامه دادم، به سمت دیگر قسمت های دیوار رفتم. چیپس سقوط کرد و هنگامی که قطعات بزرگ دیوار شروع به پایین آورد، من به تپش، چشمهایم نگاه کردم، با فوریتی که خیلی بیشتر از اندازه نوار آهن بود، تا زمانی که مقاومت دیوار (که به نظر نرسید توسط نیروی تکان دهنده تکراری من) من را به طبقه، فریبنده و خسته. ابتدا من دیدم، سپس قطعاتی از سنگ تراشی را لمس کردم، آن ها از یک طرف صاف و خشن و خاکستری بودند: سپس در یک چشم انداز روشن به نظر می رسید فواصل زمانی و فراملی، چشم های من شاهد پیوستگی آبی کاشی بود ، دیوار ناپایدار و کل، اتاق بسته. تصورات تصادفی - این همان چیزی است که بورخس این تلاش مبهم Adolfo Bioy Casares را توصیف می کند؛ در آنچه که ذهن فروتنانه می تواند بفهمد، یکی از اعضای پرشکوه کانن داستانی انتزاعی پست مدرنیستی است. چرا ذهن مرزهای آشنا را در تشنگی آب های بیگانه از بین می برد؟ پاداش هایی که در انتهای دیگر دروغ می گویند و باعث پذیرش یک حکم شرم آور می شوند و در تقابل با پراگماتیسم و ​​سورئالیسم قرار دارند و خاک را در زیر پاهای خود قرار می دهند تا یک بیابان ناشناخته؟ با رسیدن به یک سفر، او را از عقل خود بیرون می کند و به جای آن، خلق و خوی بی نظیری را ایجاد می کند که با هیچکدام از اعضای آن هماهنگ نیست، حتی با مالک آن؟ آه هیچ کس واقعا تمام پاسخ ها را نمی داند، اما وسوسه ای که به چنین دنیایی می اندیشد، این است که ذهن یک فعال را نادیده گرفته است. یکی از محکومین، فرار از مقامات، به یک جزیره نا آشنا سرایت میکند، که به نظر میرسد به عنوان زمان نیز به عنوان غیرقانونی به نظر میرسد. بدون هیچ وسیله نقلیه برای انتقال او به عقب، او با غریزه بقا خود مواجه می شود و به نوعی مدیریت روزهای خود را در انتظار دارد. اما زمانی که یک روز اوووپیا غیر معمول او از یک دنده بیرون می آید، او یک زیبایی جوان را در یک صخره کنار مجاورت یک ساختمان قرار می دهد، که به طرز وحشیانه به عنوان موزه نامیده می شود و به خورشید خیره می شود. او یک بار حس می کند و شهودش او را به هشدار می اندازد که این می تواند یک تله پلیس باشد. با این حال تدریجی اولیه او، به تدریج تضعیف می شود، به طوری که تقریبا هر روز و با گذشت زمان ظاهر می شود، بیشتر دوستانش شروع به پریدن دید خود می کنند. با کنجکاوی بیش از حد، او به سمت موزه و در زمان، به صحبت در حال گوش دادن است. فاستین، زن. همانطور که راوی ما عمیق به ظاهر مرموز فاوستین، تقاضای او، باند او (به ویژه مورل) و هدف خود در این جزیره عمیق می زند، Casares شروع به محکم کردن گرفتن، یک گره در یک زمان، در اطراف یک طرح برجسته، با تکیه بر جادو، علم و جاودانگی. باروری دیدگاه Casares نه تنها در حفاری استادانه از چیزی است که می تواند یک حافظه سالم (یا حقیقت) باشد، بلکه دلیل آن نیز باید باشد. در حالی که چگونگی واضح بودن بحث، آسیب کافی به یک مغز عادی برای از بین بردن لباس های معمول و شیرجه رفتن عمیق به پرسش با روح بی سر و پا، اما آزاد است. و ادبیات، احساس می کنم، همیشه باید این هدف را به دست آورد. و برای این معضل جاه طلبانه تنها، من خوشحالم که من برخی از عواطف مان را قرنطینه کردم. ABC بیشتر

مشاهده لینک اصلی
ظاهر ضروری است ما برای تصاویرمان زندگی می کنیم ما آنها را به طور مداوم تغذیه می کنیم تصاویر ما چیزی است که به یاد میآید. قهرمان این رمان به خاطر تصاویرش میمیرد. برای من، در این مثال، تصویر من چیزی است که من می نویسم. برای دقیق تر، تصویر من همان چیزی است که می خوانید ... آواتار ما به ما می چسبد. واقعیت مجازی واقعیت نهایی است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب ابداع مورل


 کتاب نقاشی
 کتاب روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده اند
 کتاب وداع با سارتر
 کتاب خیابان بوتیک های خاموش
 کتاب خاطرات
 کتاب دوزخ